28 feb 2014

Gratis babyslofjes haakpatroon


Met lekkere warme wol haakte ik deze babyslofjes als kraamcadeau. Benodigdheden: Haaknaald, twee kleuren wol geschikt voor naald 3,5mm en 4 gekleurde knoopjes, naald en een gekleurd garen om de knoopjes mee vast te zetten.


Dit is het patroon, origineel is het van: Repeatcrafterme

Haaknaald 3,5 – 4,5 (afhankelijk van de maat dat je wilt)
Steken:
V = Vaste
HS = Half stokje
* = Wat tussen 2 sterretjes staat moet in één en dezelfde steek
M = Minderen = 2 steken samen nemen
  1. Ketting van 10 lossen en omkeren
    1 losse overslaan + 7 V + *5 V*      Aan de andere kant van de ketting verder gaan: 8 V + 2 lossen   (22 steken)
  1. 1 HS + *2 HS* + 6 HS + *2 HS* + *2 HS* + 2 HS + *2 HS* + *2 HS* + 6 HS + *2 HS* + 1 HS + 1 losse
    (29 steken)
  1. 10 V + *2 V* + *2 V* + *2 HS* + *2 HS* +*2 HS* +*2 HS* +*2 HS* + *2 V* + *2 V* + 10 V + 1 losse
    (39 steken)
  1. Enkel in de achterste lussen haken:   39 V + 1 losse  (40 steken)
  1. Enkel in de achterste lussen haken:    40 V (40 steken)
Veranderen van kleur indien gewenst.
  1. 40 V  (40 steken)
  1. = toer 6
  2. 12 V + 1 M + 2 V + 1 M + 2 V+ 1 M + 2 V+ 1 M + 2 V + 12 V  (36 steken)
  1. 14 V + 1 M + 1 V + 1 M + 1 V+ 1 M + 14 V   (33 steken)
  1. 10 V + 6 M + 11 V   (27 steken)
  1. 10 V + 3 M + 11 V   (24 steken)
  1. 10 V + 2 M + 10 V   (22 steken)
  1. 22 V   (22 steken)
  1. = toer 14
  2. = toer 14
  3. = toer 14
Veranderen van kleur indien gewenst.
  1. 22 V (22 steken)
  1. 22 HS  (22 steken)
  1. = toer 17
  2. = toer 18
  3. = toer 17
  4. = toer 18
Na het laatste HS afkanten en draad verwerken in slofje

14 opmerkingen:

  1. Toch altijd schattig die babyslofjes. Bedankt voor delen van patroontje. Fijn weekend, grts Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig, ik had deze ook al eens vertaald en op mn blog gezet...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel, leuke babyboots

    Liefs Crejann

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel hartelijk bedankt voor dit leuke patroon, ik ga deze maken en nem ze mee naar Noorwegen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk!! Ben meteen begonnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is toer 14??? die vraag heb ik ook want ik moet hem snel af hebben;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Even een vraagje tot welke maat of maanden is dit slofje, als je er van uit gaat met de zelfde dikte garen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. toer 14 is zelfde als toer 13 en bij 19 herhaal je dus toer 17 etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb mezelf leren haken via een youtube filmpje en ben aardig bezig aan een granny square. Graag wil ik deze laarsjes proberen maar ik vind da handleiding echt wel ontzettend moeilijk. Ik begrijp echt niet wat ik moet doen... :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk! Hoe groot worden ze dan? Want ik moet ongeveer maat 20 hebben, ik denk dat dit dan te klein is...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk slofje, heb ze dit weekend gemaakt voor mijn kleindochter op komst, en een vriendje op komst. Bedankt voor het delen van je patroon.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...