15 nov 2013

Haakpatroon omslagdoek

Foto: Happy in red
Het liefst haak ik nog steeds de granny patronen. Blokjes, strepen, het maakt niet uit welke vorm, als het maar iets met granny is dan komt het bij mij wel goed.

Op het geweldige blog van 'Happy in red' kwam ik deze omslagdoek tegen. En.....met granny patroon!
Ik weet dus waar ik dit weekend aan ga beginnen.
 
Fijn weekend allemaal!

Het patroon van Happy in red:


Het patroon van de sjaal is echt heel gemakkelijk. Als je weleens een halve granny square hebt gehaakt, krijg je dit ook voor elkaar. Je begint met een magic circle en daarna is het een kwestie van granny custers van drie stokjes. Alleen op het topje haak je 2 lossen in plaats van 1 en zo ontstaat dan de driehoek. easy toch? Wil je dit proberen? Ik kan je het patroon van harte aanbevelen! Je hebt 8-9 bollen Bingo van Lana Grossa (haaknaald 5mm) nodig, maar ik denk dat Rico Essentials Merino (haaknaald 4.5 mm) of Rowan Pure Wool DK (4.5 mm) ook heel goed werken.

7 opmerkingen:

  1. heel erg mooi, veel plezier met het haken <3
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi en een leuk blog heb je...dat ik dat nog niet eerder heb ontdekt!


    groetjes
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze is mooi! Ik begrijp alleen niet hoe ik moet beginnen. Kun je dat uitleggen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. http://kneutsel.blogspot.nl/2013/03/magic-loop.html
      Hier wordt duidelijk uitgelegd hoe je een magic circle haakt.
      Succes!

      Verwijderen
  4. Hoi! Dankjewel dat je mijn patroon hebt gedeeld! Echter, zo maar mijn foto's gebruiken en de tekst kopiëren is niet toegestaan (staat ook op mijn blog), misschien kun je een linkje plaatsen naar het originele patroon? Alvast bedankt en veel haakplezier!
    Groetjes, Esther.
    http://happyinred.blogspot.nl/2013/01/triangle-granny-scarf-and-pattern.html

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...