7 nov 2013

Brocante mandjes haken DIY


Je ziet ze steeds meer, gehaakte accessoires zoals mandjes en schaaltjes. Ik durfde er nooit aan te beginnen maar op internet zocht ik een aantal voorbeelden en werkbeschrijving op, en mijn conclusie:
Dat kan ik ook!


Schaaltjes, lampenkappen, mandjes, decoratieballen, alles is mogelijk.


Werkbeschrijving:

Om eenvoudig te beginnen maken we een rond mandje.

Kies een mooi patroon om een doily te haken, de doily hieronder haakte ik eerder. Klik hier voor het patroon.


1. Los 20 suikerklontjes op of 140gr suiker in een half kopje kokend water.
2. Dompel de doily compleet onder in een grotere schaal waar je de vloeistof in giet.
3. Probeer daarna voorzichtig het overtollige vloeistof uit de doily te wringen.
4. Span de doily over een omgekeerde soepkom of schaal met de vorm die je wenst.
5. Hoe moeilijk het ook is...laat het een paar dagen rustig drogen tot het echt helemaal keihard is. 

En dan, na die paar dagen geduld hebben maak je de doily voorzichtig los van de schaal of kom en ben je in het bezit van je eerste eigen gemaakte mandje! Veel succes

14 opmerkingen:

  1. Dat ziet er schitterend uit. Ik vind je mandjes zo mooi doordat je die bloemen erin verwerkt hebt.
    Ik heb zo al eens een kope en schotel gehaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corrie, wat leuk dat je een kop en schotel gemaakt hebt, goede tip, lijkt me ook heel leuk om te maken. Ik knutsel nog wel even verder de komende dagen...Resultaten zijn zo leuk!

      Verwijderen
  2. Heel erg leuk geworden!! Komt op mijn to-do lijstje ;-), die inmiddels al heeel lang is.. Leuk blog heb je, ik ga je volgen!
    Groetjes Carina, crea-carina.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Carina,
      het lijstje is herkenbaar....alleen maar langer aan het worden en komt nooit af.... Maar heerlijk om te hebben!

      Verwijderen
  3. Looks great! Definitely going to try this!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Het is helemaal niet mijn stijl, maar je hebt zulte mooie dingen gemaakt dat ik in de verleiding kom om toch zoiets te maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je leuke reactie! :-) Het maken is al een hele leuke middag op zich.... En als het niet in huis past... In een kastje zijn ze ook handig ;-)

      Verwijderen
  5. heb je ook een beschrijving van de rechthoekige ???
    ik vindt ze zooo prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die rechthoekige zou ik ook GRAAG maken! Zo mooi. Dus als je een beschrijving hebt....

      Verwijderen
  6. Ik zag laatst ook zulke mandjes in een tuincentrum, dacht ook 'dat kan ik ook':)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat schitterend zeg! ik ben opzoek naar een patroon van zn mooi bracant mandje alleen dan in t rond voor n tafelkleedje. kan m nergens vinden....kun je mij helpen?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat schitterend zeg! ik ben opzoek naar een patroon van zn mooi bracant mandje alleen dan in t rond voor n tafelkleedje. kan m nergens vinden....kun je mij helpen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi carina, hoe kom je ( zoek je ) naar de patronen voor die kleedjes voor de vierkanten mandjes. Gebruik je dan ook gewoon ronde patroontjes?

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...