27 okt 2013

Afrikaanse bloemen haken ( african flower )


Met de regen en wind buiten is het een heerlijke dag om lekker te haken....


 Ik haak een dekentje van Afrikaanse bloemen.


 Met mooie pastelkleuren mix ik verschillende kleuren door elkaar heen....


Dit is het garen waar ik mee haak.





 Het patroon: Haak 5 lossen, een halve vaste in de laatste losse.
Haak 3 lossen, een stokje, 1 losse, 2 stokjes. 
*Haak 2 stokjes, een losse*
Herhaal *-* nog 3 keer. Sluit af met een halve vaste in het eerste stokje.


Haak met een nieuwe kleur 2 stokjes in een losse van de vorige toer.
Haak een losse en nog 2 stokjes. Herhaal dit in alle lossen van de vorige toer. 
Sluit de ring met een halve vaste.


Ga met een halve vaste een steek opzij.
Haak 7 stokjes in de lossen van de vorige toer. 
Sluit de ring af met een halve vaste.


Haak met een nieuwe kleur een vaste bovenop de 7 stokjes van de vorige toer. 
Haak tussen de 7 stokjes in een stokje waarbij je de lus door derde toer heen haalt. Op de foto zie je goed waar je deze draad door heen moet halen.
Herhaal dit en eindig de toer wederom met een halve vaste.

Om alle bloemen aan elkaar te bevestigen zijn verschillende manieren te vinden op internet. Ik ga nog even uit puzzelen hoe ik dit ga aanpakken. Eerst maar een grote stapel bloemen haken.
Ik haakte bij een test bloem een rand met stokjes er om heen, wie weet dat dit mijn patroon wordt om alles te bevestigen.
Fijne zondag nog!

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kleurtjes. Ik ben erg benieuwd hoe je het bevestigen van de bloemen gaat aanpakken want ik heb thuis ook een stapel liggen en ben gestopt bij het aan elkaar haken van de bloemen. Ik wil er een kussen van maken. Als je eruit bent hoor ik het graag.
    Je hebt een leuke blog en ik ga je volgen. Ik hoop dat je bij mij ook een kijkje neemt.

    Groetjes Jessica van www.troetelsenzo.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi!
    Bedankt voor je leuke berichtje.
    Ik hou je op de hoogte van mijn projectje, foto / blogbericht komt zodra ik verder ben met de bloemen, en vooral, als ik ze aan elkaar heb....Zal er dan proberen een beschrijving bij te maken.
    Ik ga nu even een kijkje bij jou nemen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...